Retourneren

Wij zullen altijd ons best doen om u zoveel mogelijk informatie te geven over een product en ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw aankoop. Nu kan het natuurlijk gebeuren dat u niet tevreden bent over een product of dat deze niet werkt naar behoren. Gelukkig heeft u als online klant altijd een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is.

De klant heeft 14 dagen voor het melden van retour, na deze melding krijgt de klant echter nogmaals 14 dagen voor het retourneren zelf.

Tijdens deze 14 dagen vragen wij u om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Gelieve het product uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Als u toch niet tevreden bent en gebruik wil maken van deze herroepingsrecht, graag het product inclusief alle toebehoren in ( zover dit mogelijk is) originele staat en verpakking retourneren aan HD Live.

Consumenten hebben dus recht op een bedenktermijn van 14 dagen na levering van het product.

Sommige producten zijn helaas uitzonderingen op deze regel. Hopelijk heeft u er begrip voor dat u deze producten niet terug kunt sturen:

  • - Aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt (inbouwen en voorzien van software)
  • - Alle modules en smart-kaarten.
  • - Producten die gemonteerd zijn.
  

Retourprocedure

We hebben onze retourprocedure zo simpel mogelijk gehouden. Als u uw product terug wilt sturen kunt u simpelweg uw product opsturen. Wij regelen de rest.

  • 1. Zorg dat u uw factuur en een retourformulier bijvoegt bij de zending.
  • 2. Zorg dat u een gedegen klachtomschrijving bijvoegt.
  • 3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd.
  • 4. Zorg voor een gedegen verpakking.
  • 5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent en eventueel rekeningnummer i.v.m. terugstorten.
  • 6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt.

De kosten voor het terugsturen zijn voor uw rekening. Wanneer u een artikel omruilt voor iets anders, sturen wij het ruilartikel voor de verzendkosten naar u toe. Wij zullen het terug te betalen bedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen na terugzending, terugstorten.

  

Reparatie

Als u problemen heeft met uw product en deze graag wilt laten repareren door ons, vragen wij u om dezelfde retourprocedure te volgen als hierboven. Daarbij graag in het formulier aangeven dat het gaat om een reparatie en zoveel mogelijk informatie geven over het probleem. U kunt eventueel ook foto’s sturen naar info@hdlive.nl met vermelding van uw gegevens.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@hdlive.nl . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

Ondanks het feit dat wij er alles aan doen om aan al je wensen te voldoen, kan het voorkomen dat je toch nog een klacht hebt over onze dienstverlening. Je kunt een klacht via e-mail of per post aan onze afdeling klantenservice doorgeven. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Stuur je klacht naar:

Onze postadres: Admiraal Helfrichlaan 52, 3527 KV, Utrecht of naar onze mail info@hdlive.nl. Wij zullen uw klachten binnen 14 werkdagen na ontvangst verwerken.